Kategorie blog
Sonda
Prosimy, poradź nam o czym chciałbyś zobaczyć filmy?
Newsletter
Chcesz wiedzieć pierwszy o ofertach specjalnych?
Dieta herbaciana - schudnij w smaczny sposób! 0
Dieta herbaciana - schudnij w smaczny sposób!

Mamy marzec, wszyscy czekamy już z utęsknieniem na wiosnę. Jeśli wiosna, to dieta, dzięki której pięknie zaprezentujemy się w lecie na plaży. Dzisiaj zajmiemy się popularną dieta herbacianą.
Dieta ta pochodzi z Japonii i Chin, jednak największy jej rozkwit nastąpił w Stanach, gdzie ludzie dosłownie oszaleli na jej punkcie. Jakie są zalety diety herbacianej? Picie herbaty ma nie tylko nas odchudzić, ale również oczyścić organizm z toksyn i pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie.
Dużo o diecie można dowiedzieć się z książki „The ulitimate tea diet”, autorem której jest Mark  Ukra, nazywany również doktorem Herbatą (dr. Tea), w którego rodzinie od wielu pokoleń uprawia się herbatę.



Główne założenia diety herbacianej


Wybierz swoją ulubioną herbatę
Wybieramy herbaty spośród herbat białych, czerwonychoolong i zielonych, które najbardziej nam smakują. Będziemy wypijać 7-10 filiżanek herbaty  dziennie, dlatego warto, aby nam smakowała i żebyśmy odczuwali przyjemność z powodu jej picia a nie zmuszali się do picia naparu, który nam nie smakuje. Oczywiście, pitej herbaty nie słodzimy. Jak wykazały badania, picie ciepłej herbaty, działa skuteczniej na spalanie tłuszczu niż picie zimnego naparu.
Pamiętajmy, aby do picia używać jedynie najwyższej jakości herbat a nie herbat ekspresowych.

Uprawiaj sport
Do swojej codziennej aktywności włącz ruch. Mogą to być codzienne spacery – często wystarczy wysiąść 2 przystanki przed pracą i pozostałą część drogi pokonać piechotą. Jako aktywność doskonale  sprawdzą się również ćwiczenia aerobowe. Najlepsze jednak efekty otrzymujemy ćwicząc dość intensywnie przez  minimum 30 minut  3 razy w tygodniu.

Zmień swoją dietę
W Polsce słowo dieta kojarzy się zwykle niezbyt dobrze, z dietą odchudzającą. Tymczasem dieta to nic innego jak przemyślane, racjonalne odżywanie.
Aby odnieść sukces na diecie herbacianej, warto również wprowadzić zmiany w swoim jedzeniu. Wybierajmy mniej przetworzone zamienniki produktów, które jedliśmy do tej pory. Masz ochotę na słodycze? Spróbuj zamiast nich jeść owoce lub jedz bakalie. Uważaj na ich ilość, bo orzechy czy rodzynki są bardzo kaloryczne, ale szybko zaspokajają ochotę na coś słodkiego.
Jedz 3-5 niewielkich posiłków dziennie na talerzach o średnicy nie większej niż 20 cm, dzięki czemu unikniesz przejedzenia.


Zmień nastawienie psychiczne
To czy wytrwamy na jakiejś diecie jak również efekty jakie osiągniemy zależą w dużej mierze od naszego nastawienia. Jeśli rozpoczynamy dietę z nastawieniem „ i tak nie schudnę, zacznę kolejną dietę to poczuję się psychicznie lepiej” albo „nie schudnę, ale zacznę dietę, to rodzina da mi spokój” nie osiągniemy sukcesu.  Odchudzaj się dla siebie, nie dla innych. Podejdź do diety z wizją sukcesu a nie porażki.

Jak wykazały badania, osoby będące na diecie herbacianej, chudły średnio 8 kg w 8 tygodni.


Jakie są jeszcze zalety diety herbacianej poza odchudzaniem?
Przede wszystkim, jest to naturalna dieta, bez sztucznych związków chemicznych, jakie zawarte są w „magicznych” pigułkach odchudzających. Regularne picie herbaty obniża poziom  kortyzolu, powstającego w wyniku stresu i odpowiedzialnego za zwiększony apetyt. Dlatego duża część osób w stresie lubi sięgać po coś do jedzenia.
Herbata to również katechina, która usuwa z naszego organizmu szkodliwe wolne rodniki, odpowiedzialne za powstawanie raka.   Dodatkowo regularne picie herbaty obniży ciśnienie, podniesie  koncentrację, wzmocni odporność organizmu.
Do lata pozostało więcej niż 8 tygodni, to wspaniała okazja na zgubienie w przyjemny sposób nadmiarowych kilogramów i centymetrów.

Poniżej prezentujemy opracowane zasady diety herbacianej na podstawie zaleceń DR. UKRY z książki "Dieta herbaciana": 

1. Wybierz według własnego wyczucia ulubiony rodzaj i smak herbaty lub zestaw herbat Smaczna Paczka. Można też wybrać polecane przez nas poniższe herbaty:

2. Stosuj wybraną herbatę lub zestaw przez okres 1-2 miesiące.

3. Przygotuj herbatę według zaleceń: 1 łyżka stołowa na kubek, odsączenie liści po 1 minucie, parzenie tych samych liści 3-4 razy, za każdym razem dłużej (1,5 minuty, potem 2 minuty, potem 2,5 minuty).

4. Maksymalna ilość kubków zalecana w ciągu dnia to 7-10 kubków herbaty .

5. Maksymalna ilość liści herbaty zalecana do codziennego stosowania to 3 łyżki stołowe.

6. Gdy stosujemy na wieczór nowe liście - przepłukujemy je raz wrzątkiem i odlewamy pierwszy napar, aby usunąć teinę, która w pierwszym zaparzeniu "wychodzi" z liści.

7. Wprowadź do programu odchudzania proste ćwiczenia fizyczne.

8. Po upływie 1-2 miesiące można zauważyć świetne rezultaty, a picie herbaty wprowadzić do swojego codziennego stylu odżywiania i uczynić sposobem na zdrowie.

W razie pytań o dietę czy poszczególne gatunki herbat,  służymy pomocą i radą.

Komentarze do wpisu (0)

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl