Kategorie blog
Sonda
Prosimy, poradź nam o czym chciałbyś zobaczyć filmy?
Newsletter
Chcesz wiedzieć pierwszy o ofertach specjalnych?
Jak powinna wyglądać etykieta na opakowaniu herbaty zgodnie z wymogami Sanepidu? 0
Jak powinna wyglądać etykieta na opakowaniu herbaty zgodnie z wymogami Sanepidu?

Przy otwieraniu sklepu internetowego z herbatą lub sklepu stacjonarnego z herbatami warto znać wymogi Sanepidu co do etykiet samoprzylepnych na opakowaniu jednostkowym sprzedawanego produktu: torebki z herbatą liściastą, torebki z kawą ziarnistą lub kawą zmieloną, torebki z suszem owocowym lub suszem ziołowym.

Warto rozróżnić dwie sytuacje, z którymi się spotkacie przy sprzedaży herbaty lub kawy na wagę:

1. Sprzedaż produktu bezpośrednio w sklepie stacjonarnym według wskazań klienta.

2. Sprzedaż produktu z półki w sklepie stacjonarnym lub sklepie internetowym lub na stoisku handlowym.

W pierwszej sytuacji (punkt 1) Sanepid nie zobowiązuje właściciela lub pracownika do umieszczania pełnej informacji o składzie, dacie ważności itp. Wystarczy podpisać torebkę nazwą herbaty, kawy i pochodzeniem. Waga produktu, czyli gramatura również nie jest wymagana.

W drugiej sytuacji (punkt 2) na opakowaniu herbaty lub kawy lub innego produktu spożywczego obowiązkowo muszą znaleźć się następujące informacje na etykiecie samoprzylepnej:

  • Dokładna nazwa herbaty
  • dokładna waga produktu spożywczego
  • data ważności produktu pochodząca od dostawcy i często będąca również numerem partii produktu
  • informacja o prawidłowym sposobie przygotowania i przechowywania produktu
  • dokładna nazwa i adres SPRZEDAWCY
  • opcjonalnie - dokładna nazwa i adres DOSTAWCY, czyli firmy pakującej. Nie jest wymagane przez Sanepid aby adres dostawcy był na opakowaniu produktu spożywczego, jednak do wglądu inspektora Sanepidu obowiązkowo należy archiwizować etykiety na kartony zbiorcze w dokumentach Sprzedawcy do wglądu Sanepidu, aby poświadczyć o pochodzeniu produktu i udokumentować, że produkt spożywczy był zapakowany przez dostawcę np. w opakowanie zbiorcze 1 kg lub w opakowania jednostkowe 100 gram.

Poniżej przykładowa etykieta szczegółowa na opakowanie jednostkowe produktu spożywczego:

Etykieta szczegółowa Economy na herbatę produkt spożywczy

Etykieta na karton zbiorczy od dostawcy do archiwizacji dostawy produktu spożywczego:

Etykieta samoprzylepna na karton zbiorczy DO ARCHIWIZACJI

Zarówno w pierwszej powyżej opisywanej sytuacji jak i drugiej - można opcjonalnie naklejać na torebkę herbaty etykietę samoprzylepną reklamową z logo, gdzie już nie umieszczamy szczegółowych informacji jak waga, data ważności itp. Taka kolorowa etykieta samoprzylepna dosłownie zmienia nam przeznaczenie produktu i czyni go nie tylko herbatą w torebce, ale PREZENTEM Z LOGO. To najłatwiejszy i najtańszy pomysł, aby rozszerzyć ofertę sklepu z herbatą i sklepu z kawą o gadżety reklamowe z logo, które cieszą się dużą popularnością wśród klientów detalicznych oraz klientów firmowych jako znakomity pomysł na prezent dla pracowników itp.

Na kolorowej etykiecie samoprzylepnej reklamowej mogą znajdować się dowolne informacje jak logo, nazwa herbaty, hasło reklamowe itp. Mogą Państwo używać własnych etykiet samoprzylepnych kolorowych z logo jako sposób na budowanie własnej marki. Mogą Państwo również zaoferować swoim klientom umieszczenie takich etykiet kolorowych z logo czy napisem na prezent na: rocznicę ślubu, wieczór panieński, dzień nauczyciela, prezent gwiazdkowy, prezent ślubny itp. Możliwości jest bardzo wiele, dzięki kolorowej powierzchni reklamowej na opakowaniu herbaty czy kawy - zyskujemy wiele możliwości i większą siłę w dotarciu do większego grona odbiorców! 

W ofercie naszej hurtowni herbat Smak Sztuki znajdą Państwo dwa typy etykiet kolorowych:

Typ 1. Etykieta reklamowa z minimalnym nakładem 500 sztuk - jednego rodzaju etykiety

Szczegóły w sklepie online >> https://www.smaksztuki.pl/pl/p/Etykiety-samoprzylepne-reklamowe-500-sztuk-NA-ZAMOWIENIE/740

Typ 2. Etykieta kolorowa z minimalnym nakładem 4 sztuki - jednego rodzaju.

Szczegóły w sklepie online >>

Minimum logistyczne w naszej hurtowni herbaty, hurtowni kawy to 200 zł. netto W przypadku zamówienia tylko i wyłącznie etykiet samoprzylepnych minimum logistyczne to również 200 zł. W przypadku zamówienia herbat i dodatkowo etykiet samoprzylepnych można wydrukować mniejszą ilość etykiet.

Przykładowa etykieta reklamowa (min. 500 sztuk) na opakowanie produktu spożywczego:

Etykiety samoprzylepne reklamowe na herbatę PRZYKŁADY

Najczęściej wybierane etykiety samoprzylepne kolorowe są zaprezentowane poniżej. Ich popularność wynika z tego, że można opracować wiele różnych etykiet samoprzylepnych w zależności od rodzaju pakowanej herbaty czy kawy. Oczywiście te etykiety mają również bardzo atrakcyjną cenę. Minimalny nakład to 4 sztuki jednego rodzaju. Etykieta ta posiada zaokrąglone rogi, jak widać na zdjęciu, jest pokryta specjalnym tworzywem dzięki czemu jest wodoodporna.

Przykładowe etykiety kolorowe z zaokrąglonymi rogami (min. 4 sztuki) poniżej:

 

Również bardzo popularne są etykiety samoprzylepne CZARNO BIAŁE ECONOMY wybierane przez Państwa ze względu na możliwość małego nakładu i bardzo niską cenę (od 10 groszy za sztukę brutto). Można je nie tylko używać do znakowania torebek z herbatą czy torebek z kawą, ale również nanosić na słoje czy puszki z herbatą, słoje z kawą.

Szczegóły w sklepie online:

  • Etykiety samoprzylepne czarno-białe Economy (50x62 mm) LINK >>
  • Etykiety samoprzylepne czarno-białe Economy KWADRATOWE NA SŁOJE (62x62 mm) LINK >>

Poniżej zdjęcie przykładowej etykiety samoprzylepnej ECONOMY:

Komentarze do wpisu (0)

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl