Tworzenie marki

Odpowiednie przygotowanie i prowadzenie sklepu internetowego czy kampanii reklamowej są równie ważne jak dystrybucja produktów. To właśnie dzięki odpowiedniemu przygotowaniu nasi klienci detaliczni i firmowi rozpoznają naszą firmę, wracają i polecają innym.

Wszystkie działania marketingowe i optymalizacyjne prowadzi dla nas specjalistka z zakresu marketingu internetowego i optymalizacji Pani Monika Wojnowska. Opracowane przez nią działania i procesy budują naszą pozycję w branży. Teraz pomagamy innym osiągnąć zamierzenia biznesowe.

Jeśli planują Państwo prowadzić sklep online zachęcamy do współpracy z naszą specjalistką, aby przy wdrożeniu czy prowadzeniu sklepu internetowego nie popełniać błędów. Zachęcamy do skorzystania z jej doświadczenia, pomoże również Państwu odnosić sukcesy. 

Jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapraszamy do kontaktu.

Zachęcamy do lektury poniższego artykułu "Marketing internetowy - klucz do biznesu w internecie":

Tworzenie marki

Od dłuższego czasu planujesz otwarcie sklepu internetowego z dowolnym asortymentem. Masz już wszystko opracowane i przygotowane do rozpoczęcia działalności. Wierzysz, że szybko zdobędziesz nowych klientów i Twój sklep zacznie generować zysk. Jest to scenariusz idealny, który nie występuje w rzeczywistości. Nawet jeśli oferujesz produkt, którego nikt inny nie posiada w swojej ofercie i jest na niego duże zapotrzebowanie, lecz nikt o Tobie nie wie - nic z tego nie będzie.

Każdego dnia w polskim internecie powstaje kilkanaście sklepów. Co kilkanaście dni powstaje sklep, odpowiadający profilowi Twojego sklepu. Nowym sklepom jest zdecydowanie ciężej w walce o klienta w porównaniu ze sklepami, które istnieją już jakiś czas, mają rozpoznawalną markę i mają swoich wiernych klientów. Stajesz przez trudnym zadaniem przekonania klienta, dlaczego lepiej robić zakupy w Twoim sklepie, a nie u konkurencji.

Co powoduje, że jedne sklepy cieszą się powodzeniem klientów a inne upadają w ciągu kilku miesięcy?
Odpowiedzią na to pytanie jest przemyślana strategia marketingowa właścicieli. Oczywiście, marketingiem swojego sklepu możesz zająć się sam, jednak bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, działania te mogą być prowadzone w sposób nieodpowiedni, nie przynoszący oczekiwanych rezultatów. Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy, lepiej powierzyć promocję sklepu profesjonalnej firmie, która pomogła już wielu biznesom zaistnieć w internecie i pozyskać stałych klientów.

Bez promocji odpowiednio dopasowanej do Twojej branży, klienci nie dowiedzą się o istnieniu Twojego sklepu. Na efekty promocji swojego sklepu trzeba chwilę poczekać. Pierwsze zamówienia zaczynają się zwykle po ok. 3 miesiącach promocji. Na regularne zamówienia możesz liczyć po ok. 6 miesiącach działalności. Wszystko to zależy od kwoty, jaką dysponujesz na promocję swojego sklepu. Im więcej zainwestujesz w różnego rodzaju akcje marketingowe, tym szybciej nastąpi zwrot z inwestycji. Twoja marka stanie się rozpoznawalna i widoczna, a Ty pozyskasz stałych klientów.

Nie spoczywaj na laurach. Twoja konkurencja prawdopodobnie cały czas prowadzi działania marketingowe, tak więc jeśli masz już stałych klientów i zdobyłeś swoje miejsce na rynku, nie warto przestawać inwestować w reklamę/marketing.

Możesz założyć, że na promocję przeznaczasz np. 5-10% miesięcznego przychodu, jednak nie rezygnuj zupełnie z promocji, bo pewnego dnia możesz obudzić się daleko za swoją konkurencją i utratą stałych klientów na rzecz nowo otwieranych sklepów.

Jak wybrać dobrą firmę, która poprowadzi działania marketingowe w Twoim imieniu?

Pytaj ludzi, którym się udało, kto stoi za sukcesem ich firmy. Postaw na indywidualne podejście do klienta. W rozmowie z pracownikiem firmy, przedstaw jasno swój cel, może to być promocja marki, promocja nowego produktu czy też pozyskanie klientów. Profesjonalne firmy same potrafią określić jaki rodzaj promocji jest najefektywniejszy w danym przypadku.

Podsumowanie: Brak inwestycji w promocję sklepu, lub próba oszczędzania na inwestycji spowoduje, że Twój sklep nie ma szansy zaistnieć w internecie, a więc zacząć zarabiać. Tworząc biznesplan w wydatkach, oprócz samego sklepu, należy również wliczyć kwotę potrzebną na minimum półroczną jego promocję. Po tym czasie, nakłady na promocję mogą być zmniejszone, jednak nie powinno przerywać się pracy nad dalszym promowaniem sklepu. Marketing jest jak pielęgnowanie ogrodu, którym jest Twoja firma.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl