Kategorie blog
Sonda
Prosimy, poradź nam o czym chciałbyś zobaczyć filmy?
Newsletter
Chcesz wiedzieć pierwszy o ofertach specjalnych?
Prezenty dla kontrahentów z logo, czyli jak mądrze inwestować w marketing 0
Prezenty dla kontrahentów z logo, czyli jak mądrze inwestować w marketing


Duża część firm czy osób prowadzących własną działalność gospodarczą w ciągu roku inwestuje spore środki w marketing, jako źródło promocji firmy.  Jednak aspekt taki jak prezenty dla pracowników czy to prezenty dla kontrahentów jest często pomijanym aspektem, jako zbędny wydatek. Czy tak jest na pewno? Czy faktycznie nie opłaca się zainwestować w prezenty z firmowym logo?

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak ważna jest obecność jego firmy w świadomości obecnych lub potencjalnych klientów. Jeśli potencjalny klient wie o Tobie, Twoich produktach czy świadczonych usługach, w momencie kiedy będzie ich potrzebował wie, gdzie kierować kroki. Natomiast obecny , zadowolony i doceniony klient z pewnością powróci.
To właśnie dzięki naszemu logo czy też gadżetowi z logo możemy zapaść w pamięć klientów, którzy do nas wrócą. Dodatkową zaletą takiego choćby niewielkiego prezentu jest podkreślenie relacji z klientem, w której nie liczą się tylko pieniądze, ale drugi człowiek. Dlatego warto wybierać swoje gadżety z głową.

Zwykle jako tzw. gadżety z firmowym logo kojarzą nam się kalendarzyki, czapeczki, długopisy, smycze czy  breloczki. Są to rzeczy drobne, które często obdarowana osoba rzuci gdzieś w kąt, po jakimś czasie zostają wyrzucone i zapomniane. Dzieje się tak, ponieważ są to najpopularniejsze sposoby reklamy firm i zarówno kontrahenci jak i osoby prywatne mają w domach różnych firmowych długopisów czy smyczy bardzo dużo. Nasze logo i tym samym nasza firma zginie w ich ogromie.

Jakiego typu prezent sprawdzi się najlepiej?
Zanim zdecydujemy się na inwestycje w gadżety firmowe, warto określić do kogo mają być one skierowane, gdyż tylko dobrze stargetowane podarunki odniosą odpowiedni skutek.  Jeśli chcemy ciąć koszty i zamówić coś uniwersalnego (wiadomo, im większe zamówienie tym możemy liczyć na niższą cenę), wybierzmy herbatę wysokiej jakości. Dlaczego herbatę a nie alkohol czy słodycze? Herbatę w naszym kraju pija się codziennie, a więc to świetna okazja do tego, aby nasz kontrahent miał codziennie styczność z naszym logo. Dodatkowo dobór doskonałej jakościowo herbaty buduje jakość naszej marki w oczach klienta.  Herbata oddziałuje na wiele zmysłów – wzrok, smak, węch i pozwala na dłużej zapaść w pamięć klienta. Jeśli chodzi o alkohol czy słodycze to tutaj sprawa wygląda inaczej. Po pierwsze sięgamy po nie raczej okazyjnie, a część osób czy to ze względów zdrowotnych czy to z własnego przekonania ich nie spożywa.  Lekarz zazwyczaj nie ograniczy nam picia herbaty, jedzenie słodyczy czy picie alkoholu już zdecydowanie częściej.
Drugim ważnym aspektem przemawiającym za herbatą jest jej cena. Jeśli  chcemy zainwestować w dobre wino dla klienta, będzie to wydatek kilkudziesięciu a nie rzadko więcej złotych. Wydając sporą kwotę, możemy podarować jedynie JEDNĄ butelkę. Przeznaczając nawet połowę budżetu jaki bylibyśmy skłonni przeznaczyć na wino, możemy podarować zestaw już KILKU doskonałych herbat.

Komu podarować prezent firmowy?
Prezenty podarowujemy obecnym jak i potencjalnym partnerom handlowym. Warto rozróżnić tutaj również tych, którzy składają u nas duże zamówienia, jak i tych, którzy zamawiają coś sporadycznie. Dla tych pierwszych przygotujmy nieco większe czy też bardziej efektowne prezenty. Jeśli ktoś wydaje u nas kilkadziesiąt tysięcy rocznie, jeśli jako gadżet otrzyma od nas długopis z logo, pewnie poczuje się nieco urażony.
Pamiętajmy również o pracownikach. Szczególnie w okresie świąt, warto docenić całoroczne starania naszych pracowników, którzy w końcu zarabiają na nas. Nawet niewielki zestaw prezentowy z firmowym logo będzie miłym akcentem, dzięki któremu nasi pracownicy poczują się dowartościowani i docenieni.
Pamiętajmy, gadżety drobne, typu długopis czy smycz z logo sprawdzą się jedynie w wypadku dużych imprez, kiedy chcemy zaprezentować firmę szerszemu gronu. Jeśli jesteśmy na przykład na targach branży kosmetycznej, gdzie będą klienci zainteresowani typowo naszą branżą, warto już zainwestować w bardziej wyróżniający nas na tle konkurencji gadżet jak choćby zielona herbata, koniecznie z opisem jej prozdrowotnego wpływu. Pamiętajmy o regule wzajemności, którą szeroko w swojej książce o wywieraniu wpływu na ludzi opisał Robert Cialdini. Jeśli ktoś otrzyma od nas coś za darmo, czuje się niejako w obowiązku do zrewanżowania się. W skrócie, im więcej ktoś dostaje, tym więcej chce dawać.

Warto więc w planowaniu wydatków na reklamę czy marketing, zaplanować również mądre wydatki na prezenty firmowe. Może się okazać, że wydanie kilkunastu czy kilkudziesięciu złotych na dobrze dobrany prezent dla klienta, zaowocuje kolejnym rokiem udanej współpracy czy też pozyskaniem nowego klienta.

Zapraszamy do zapoznania się z nasza ofertą propozycji na prezenty firmowe.



Komentarze do wpisu (0)

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl